Oferta
Naszą codzienną pracą jest dostarczanie klientom wiedzy na temat zachowań, planów i poglądów odbiorców ich usług. Pomagamy wszystkim tym, którzy chcą się rozwijać i poszukują odpowiedzi na ważne dla siebie pytania.
Sprawdź co możemy zrobić dla Ciebie. W razie pytań, po prostu napisz lub zadzwoń do nas.
Nasze usługi
TECHNIKI BADAWCZE
Badania ilościowe
- PAPI (Paper & Pen Personal Interview)
- CAPI (Computer Assisted Personal Interview)
- TAPI (Tablet Assisted Personal Interview)
- SAPI (Smartfon Assisted Personal Interview)
- CATI (Computer Assisted Telephone Interview)
- CAWI (Computer Assisted Web Interview)
- Retail Audit
- Mystery Client
Badania jakościowe
- IDI (In Depth Interview), TIDI, IDI online, Smart IDI
- Diada / Triada
- FGI (Focus Group Interview) online i offline
- Grupy kreatywne
- Badania etnograficzne, obserwacje, etnografia respondencka
- BBD (Bulletin Board Discussion)
- Eye-tracking
RODZAJE BADAŃ
- Badania konsumentów
- Badania produktu
- Badania marki
- Badania komunikacji marketingowej
- Badania satysfakcji i lojalności
- Badania cen i popytu
- Badania kanałów dystrybucji
- Badania HR
- Badania edukacyjne
- Badania jakościowe
- Badania OzN
ANALIZY BADAWCZE
- Segmentacja
- Conjoint
- MaxDiff
- Analiza korespondencji
- Analizy cenowe (PSM, DPA)
- Analiza SEM
- Analzia pomiaru satysfakcji i zaangażowania pracowników
- Analiza czynnikowa
- Drzewa regresyjne i klasyfikacyjne
SEKTORY RYNKOWE
- Agencje Marketingowe i PR
- Dobra luksusowe
- Edukacja
- Energetyka i sektor paliwowy
- Ewaluacje
- FMCG
- Granty naukowe
- Handel/e-commerce
- Moda/odzież
- Rynek medyczny
- Rynek farmaceutyczny
- Rynek pracy
- Ruch i zachowanie transportowe
- Sektor publiczny/Administracja
- Społeczeństwo i opinie
- Telekomunikacja i IT
- Transport i logistyka
- Turystyka/Kultura
- Wyposażenie domu
ZAKRES USŁUG
Przygotowanie badania
- warsztat wprowadzający,
- przygotowanie kwestrionariusza
- zaprogramowanie kwestionariusza
- dobór i losowanie próby
- przeprowadzenie szkoleń projektowych
Realizacja badania
- realizacja i koordynacja projektu
- kontrola jakości
- bieżące informowanie o postępach prac
Produkt końcowy
- opracowanie zbioru danych
- wyniki tabelaryczne
- przeglądarka wyników
- raport z kontroli i realizacji prac terenowych
- raport z opisem wyników, prezentacja wyników w siedzibie zamawiającego
- warsztat podsumowujący dodatkowo w trakcie trwania całego projektu dedykowany badacz (lub zespół projektowy) i zapewniona kompleksowa opieka merytoryczna
Jak przygotować się do realizacji i zamówienia badania?
Zanim przystąpisz do realizacji badania warto się do tego dobrze przygotować. Poniżej znajdziesz krótką instrukcję, jak krok po kroku stworzyć koncepcję projektu badawczego. Mamy nadzieję, że pomoże Ci ona w realizacji własnych badań. Jeżeli natomiast okaże się, że potrzebujesz w tym obszarze pomocy, to skontaktuj się w tym celu z agencją badawczą. Pamiętaj, że korzystając z poniższych podpowiedzi i tworząc na ich podstawie wstępną koncepcję projektu ułatwisz agencji zrozumienie Twoich potrzeb i przygotowanie odpowiedniej oferty.
-
1
Określ cel badania
Przygotowania do realizacji badania zaczynamy od wyznaczenia celu badania. To właśnie od niego zależy jak badanie zostanie zrealizowane, ile będzie trwało, kogo będziemy pytali o zdanie i ile będzie to kosztowało. Dlatego w pierwszej kolejności zastanów się: Jaki jest powód, dla którego chcesz zrealizować badania? Czego chcesz się dowiedzieć? Do czego zostaną wykorzystane wyniki?
-
2
Wybierz grupę docelową
Kiedy znasz już cel warto się zastanowić do kogo skierujemy badanie. Kogo tak naprawdę chcesz spytać o zdanie. Czy jest to może „przeciętny Polak”? Czy wybrana grupa docelowa? A może Twoi klienci?
-
3
Pomyśl co już masz i możesz wykorzystać do badania
Na tym etapie przyda się Twoja wiedza ekspercka, zwłaszcza jeśli chcesz zrealizować badanie na grupie docelowej. Zastanów się czy wiesz ile jest takich osób, gdzie je znaleźć i jak do nich dotrzeć. Pomyśl również czy w Twoim zasięgu są informacje lub dane, które możesz wykorzystać przy tym badaniu. Jeżeli temat dotyczy Twoich klientów, może jest to ich baza, z której można skorzystać i badanie skierować do osób z tej bazy. Może w Waszej organizacji robiliście podobne badanie i można skorzystać z wcześniejszych materiałów lub zrobić analogiczne badanie, żeby porównać ich wyniki. Warto również przeszukać internet i sprawdzić czy ktoś inny nie robił podobnego badania, z którego wyników można skorzystać.
-
4
Stwórz zakres zagadnień do badania
Czas wejść głębiej i pomyśleć o zagadnieniach, które zostanę poruszone w badaniu. Zacznij od stworzenia ogólnej listy obszarów, o które chcesz spytać badanych. Następnie w każdym z obszarów szczegółowe tematy, które chcesz poruszyć. Jeżeli jesteś w stanie już na tym etapie zaproponować konkretne pytania, to świetnie! Znacznie ułatwi to dalszą pracę nad badaniem. Poza głównymi obszarami badania, które już spisałeś, zastanów się również jakie dane metryczkowe będą Ci potrzebne, aby osiągnąć założone na początku cele.
-
5
Wyznacz priorytety
Zastanów się teraz jeszcze raz nad całym badaniem. Pomyśl jakie są kluczowe elementy przy jego realizacji. Czas? Cena? Jakość danych? Zdajemy sobie sprawę, że najlepiej by było gdyby badanie było zrobione szybko, tanio i dostarczało dane dobrej jakości. Często jednak połączenie tych trzech elementów jest niemożliwe. Dlatego przemyśl ile możesz przeznaczyć pieniędzy na badanie i w jakim terminie je zrealizować. Jakość dostarczonych danych w wielu wypadkach jest pochodną tych dwóch zmiennych. Jakie to ma być badanie? Szybkie? Dobre? Tanie? Połączenie tych trzech elementów jest prawdopodobnie niemożliwe. Zastanów się co jest kluczowe w przypadku tego projektu. Jego czas? Cena? Jakość dostarczonych danych?
-
6
Zastanów się nad techniką badania
Docieramy do prawdopodobnie najtrudniejszego etapu. Zastanów się w jakiej technice chcesz zrealizować badanie (listę technik znajdziesz powyżej). Zdajemy sobie sprawę, że nie jest to łatwe, ale może są pewne aspekty, które możesz przemyśleć. Jeżeli badanie miałoby być realizowane na bazie Twoich Klientów, to warto zastanowić się jakie masz dane Klientów, z których możesz skorzystać np. adres, telefon, e-mail. Może chcesz zrealizować badanie podobne do innego, lub kontynuować projekt z poprzedniego roku i w związku z tym możesz skorzystać z tej samej techniki badawczej. A może z jakichś względów któraś technika Twoim zdaniem nie pasuje do Twojego badania, bo np. nie można w tej sposób dotrzeć do grupy docelowej lub nie jesteś przekonany co do skuteczności danej techniki. Taka selekcja znacznie ułatwi finalny wybór rozwiązania.
-
7
Wyślij zapytanie do agencji
Teraz, kiedy przeanalizowałeś wszystkie powyższe punkty jesteś gotowy do rozpoczęcia prac nad startem badania. Jeżeli nie jesteś w stanie sam zrealizować projektu zwróć się o pomoc do agencji badawczej. W celu ułatwienia kontaktu z nami przygotowaliśmy do tego specjalny formularz, w którym możesz pokrótce opisać swoje potrzeby bazując na powyższych punktach od 1 do 6. Skorzystaj z formularza kontaktu, aby się z nami skontaktować. Jeżeli jednak wolisz do nas zadzwonić lub bezpośrednio napisać e-mail, to istnieje oczywiście taka możliwość. Znajdziesz nas pod adresem e-mail: kontakt@pbs.pl i pod numerem telefonu: +48 58 550 60 70.