Zakończono badania wizerunku Politechniki Gdańskiej

Fot. Krzysztof Krzempek/Politechnika Gdańska

Zakończyły się prace nad badaniami wizerunku Politechniki Gdańskiej, które agencja badawcza PBS zrealizowała we współpracy z naukowcami z Katedry Marketingu Wydziału Zarządzania i Ekonomii PG, Działem Promocji i Biurem Prasowym PG. Badanie obejmowało niemal 5 tysięcy ankiet uzupełnionych przez respondentów zarówno z Pomorza, jak i pozostałych części kraju.

Celem przeprowadzonego badania było poznanie aktualnego wizerunku Politechniki Gdańskiej w oczach szerokiego grona interesariuszy, zarówno ze środowiska akademickiego uczelni – studentów, absolwentów, doktorantów, pracowników naukowych – jak i wśród mieszkańców Trójmiasta i Pomorza oraz innych regionów kraju. Dodatkowo przebadano przedstawicieli biznesu oraz mediów. Było to pierwsze przeprowadzone na tak dużą skalę badanie wizerunku uczelni, uwzględniające tak wiele grup.

Badanie przeprowadzono metodą CAWI, czyli internetowych wywiadów ankietowych. Wykorzystano zarówno panel badawczy Poznaj.to (próba ogólnopolska), jak i przy użyciu dedykowanych linków. Łącznie zrealizowano 4901 wywiadów, w tym 1697 na skalę ogólnopolską oraz 3169 w środowisku akademickim.

Więcej o wynikach badania można przeczytać tutaj:

https://pg.edu.pl/aktualnosci/2025-06/politechnika-gdanska-pozytywnie-odbierana-i-rozpoznawalna-wyniki-badania-wizerunku-uczelni