Wykorzystanie wielu kanałów dystrybucji przyczynia się do wzrostu przychodów firmy. Poprawne zarządzanie poszczególnymi kanałami pozwala na lepsze wykorzystanie potencjału sprzedażowego obecnych klientów i na dotarcie do nowych odbiorców. Jednym z najbardziej praktycznych i obiektywnych sposobów dbania o właściwą obsługę klienta offline jest stałe monitorowanie poszczególnych elementów obsługi przez niezależnych obserwatorów.
Badanie Tajemniczy Klient polega na przeprowadzeniu niejawnej obserwacji przez wykwalifikowanego audytora, który, wcielając się w rolę typowego klienta, sprawdza jak przebiega proces obsługi klienta. Istotny jest też monitoring stanu i sposobu dystrybucji produktów konsumenckich, sprawdzanie ich obecności i ekspozycji w sklepie. Badania tego rodzaju pozwalają stwierdzić, jaki jest faktyczny poziom dostępności produktu dla konsumenta, czy pozycja na półce jest korzystniejsza niż u konkurencji, jak dodatkowe ekspozycje produktu, materiały promocyjne i ceny wpływają na poziom sprzedaży, a także umożliwiają kontrolowanie pracy osób odpowiedzialnych za realizację celów firmy. Ta wiedza umożliwia podejmowanie decyzji taktycznych w celu umocnienia własnej pozycji na rynku.

Jak możesz w pełni wykorzystać potencjał kanałów dystrybucji Twojej firmy?

Zapytaj naszego eksperta