PBS Sopot
 

· · · · · · · English Version    








Wirtualna etnografia

Wirtualna etnografia to poznawanie i opisywanie innych na podstawie dających się zaobserwować w Internecie efektów zachowań...

PBS Brainstorm

— kreacja idei produktu...

PBS In-Sight®

— analiza obiektów graficznych...

Szukaj w serwisie:

PBS Wyniki Wyniki badań Wyniki 2005 Reklamy w taksówkach

Reklamy w taksówkach


W maju 2005 r. na zlecenie firmy CB4Media PBS przeprowadził badanie jakościowe wśród klientów korporacji taksówkowych oraz taksówkarzy. Było to pierwsze tego typu badanie w Polsce.

 

Głównym celem badania było poznanie stosunku osób korzystających z taksówek oraz kierowców taksówek do umieszczanych w nich reklam oraz wizerunku marki NOKIA poprzez pryzmat reklamowania jej na nośnikach w taksówkach.

 

Badanie przeprowadzone zostało metodą Indywidualnych Wywiadów Pogłębionych (IDI) w trzech lokalizacjach - Warszawie, Krakowie oraz Poznaniu. Łącznie zrealizowano 24 IDI.

 

Główne wnioski płynące z badania:

 

  • Taksówka jest, zdaniem respondentów, odpowiednim miejscem do umieszczania reklam. Większość badanych odnosiła się to tego pomysłu z dużym entuzjazmem i zrozumieniem, wskazując jednocześnie na liczne zalety takiej formy reklamy. Respondenci zapytani o stosunek do już istniejących reklam w taksówkach, określali go zwykle jako obojętny lub pozytywny. Nie pojawiły się opinie będące wyrazem zdecydowanie negatywnego stosunku do tego typu reklam.

 

  • Podróż taksówką traktowana jest jako relaks, a także miejsce, w którym na kilka minut można zapomnieć o problemach i odprężyć się. Istotnym elementem wpływającym na możliwość odprężenia się w taksówce jest zapewnienie pasażerowi komfortu podróży. Komfort podróży natomiast może mieć bezpośrednie przełożenie na percepcję reklamy umieszczonej w taksówce.

 

  • Główną cechą wyróżniającą reklamę w taksówkach jest ilość informacji, którą przekazuje. Badani podkreślali, że głównym zadaniem tego typu reklamy jest właśnie przekazanie potencjalnemu klientowi jak największej wiedzy o produkcie czy usłudze . Respondenci porównywali najczęściej ten typ reklamy z billboardami, których zadaniem, w oczach respondentów, jest jedynie zainteresowanie produktem, a nie przekazanie informacji na jego temat. Mocnymi stronami reklam w taksówkach są przede wszystkim: niemożność przeoczenia ich, nośność informacyjna oraz skupianie na sobie uwagi pasażera; do słabych stron badani zaliczali przede wszystkim ograniczoną dostępność reklamy.

 

  • Taksówki są dobrym miejscem na reklamowanie telefonów komórkowych, sprzętu RTV, AGD, produktów związanych z samochodami. Pasują do nich, zdaniem respondentów, również reklamy usług ubezpieczeniowych, bankowych oraz oferta regionalna.

 

  • Telefony komórkowe były bardzo często wymieniane przez respondentów jako produkty w szczególny sposób związane z taksówkami. Jako element łączący taksówki z telefonami komórkowymi badani podawali ich "mobilność".

 

  • Najbardziej odpowiednim miejscem do umieszczania reklam w taksówkach są zagłówki. Zdecydowana większość respondentów mówiła, że umieszczanie reklam w tym miejscu powoduje, że rzucają się one w oczy, a przy tym nie przeszkadzają w podróży i w żaden sposób nie zagrażają bezpieczeństwu.

 

  • Badani deklarowali, że pod wpływem przeczytanej w taksówce reklamy, mogliby zainteresować się produktem, co w konsekwencji mogłoby mieć wpływ na ich decyzję konsumencką.



Formularz kontaktowy
Twoje imię i nazwisko:
Twój e-mail:
Wiadomość:



 
 

Copyright © 2004-2016 PBS kontakt@pbs.pltel. 058 550 60 70
teLMi design

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.
Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij w Zamknij.